Seattle deel 2 & Mount Rainier

4 september 2016 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Het is hier kwart over 6 in de ochtend op het moment dat ik dit typ. Op de een of andere manier heb ik toch een beetje een jetlag, want ik ben elke ochtend tussen 5 en 6 wakker. Heb ik dus mooi nog even de tijd om een stukje te schrijven voor we straks naar Portland vertrekken.

Nadat ik het vorige stuk in Seattle heb geschreven zijn we weer de stad in gegaan, want we hadden afgesproken met m'n zwager. Het was mooi weer, dus we besloten te gaan lopen. Eerst richting de Space Needle en vanaf daar zouden we de monorail pakken naar het centrum. Een leuke manier om een stukje van de stad te zien.

image  image  image

In de stad zelf was het erg druk, deze tijd van het jaar schijnen er veel evenementen te zijn. Wij hadden afgesproken bij The Cheesecake Factory om wat te eten. We waren op tijd dus hadden alle tijd om nog even een blokje om te lopen tussen de hoge en indrukwekkende gebouwen.

We hebben geluncht bij de Cheesecake Factory waar je vanalles kunt krijgen en dus ook cheesecakes. Omdat we alleen nog maar ontbijt hebben gehad, besloten we daar te lunchen. En alle cliches zijn waar; de cola die ik bestelde kwam in een glas van een halve liter en het bord eten was veel te veel. Een cheescake ging daar niet meer bij in passen, terwijl we echt niet vies zijn van een flink bord eten haha. Dan maar wat meenemen. Tijdens het eten hebben we bijgekletst met Abdillahi. Leuk en bijzonder om elkaar aan de andere kant van de wereld weer te zien.

image

Wij hadden verder nog geen plannen voor de dag en we besloten met z'n drieëen op pad te gaan. Want wie kan ons nou beter rondleiden dan iemand die er zelf woont?

We zijn een stukje de stad door gelopen en de Maci's in, een van de grootste warenhuizen die er is. Vervolgens zijn we de auto ingestapt en heeft Abdillahi ons de rest van Seattle laten zien, de wijken en plaatsten die er omheen liggen. En dat was echt prachtig! Als je midden in de stad staat kun je je het niet voorstellen, maar eenmaal een paar kilometer buiten de stad is alles zo groen en heuvelachtig en zie je mooie meren en bossen. Dat was hoe ik me Canada altijd had voorgesteld, maar wat dus ook in Seattle te vinden is.

Onderweg kwamen we langs het testvliegveld van Boeing, grote kantoren en gebouwen van Microsoft, de welbekende Walmart en een paar grote shoppingmalls. Bij de laatste twee zijn we naar binnen gegaan. Leuk om te zien, want je kent het allemaal wel van de tv.

Tegen een uur of 9 's avonds zijn we teruggereden naar het hotel. Het was inmiddels donker en het is prachtig om de verlichte stad tegemoet te rijden. Super leuk om op deze manier een rondleiding te krijgen.

De volgende ochtend zijn we na een ontbijt met de cheesecake van de dag ervoor en een kop koffie, onderweg gegaan naar National Park Mount Rainier. Een prachtige route. Rustig en groen. Ons hotel ligt pal voor de ingang van het park. We waren er aan het begin van de middag dus zijn eerst het park in gereden in plaats van in te checken.

image image

Door het park heen kun je op allerlei plekken stoppen om van de omgeving te genieten. Het zit hier vol watervallen, meertjes, bergen en wandelpaden. De Mount Rainier zelf hebben we niet kunnen zien. Op de plek van de berg hingen erg veel wolken waardoor de top verstopt was.

image  image

Aan het eind van de middag zijn we terug gereden om in te checken in het hotel. Toen begon het helaas ook te regenen. Misschien doen we straks nog een poging de berg te zien voordat we doorrijden naar de volgende bestemming; Portland.

1. Jeannette Piek:
    5 september 2016
    Ik ben super trots op jullie. Zomaar even een andere continent doorcrossen is geen sinecure. Geniet van de reis, die ik tot zover heel mooi vind. Geniet van de mooie en serene natuur.
    Ik kan haast niet wachten op deel 3 van de blog.