Death Valley & Las Vegas

16 september 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We zijn eergisteren van Mammoth Lakes door Death Valley gereden. Eerst zaten we nog tussen de meren en bergen en was het nog lekker fris, maar wel zonnig. Na een tijdje onderweg te zijn, werden de dorpjes steeds kleiner en verder afgelegen en de omgeving droger en ruiger. In een van de laatste dorpjes voordat we Death Valley in zouden gaan, hebben we nog maar snel even de tank volgegooid. In de eerdere parken kwamen we in het park zelf wel benzinestations tegen, maar we hadden geen idee wat we hier in de woestijn konden verwachten. Dat bleek mee te vallen, want een pomp was er wel, maar het kost wel wat om in the middle of nowhere te tanken.

IMG_7539 IMG_7577

Het eerste stuk van Death Valley is vooral droog, kaal en zanderig. Al snel kwamen we ook prachtige rotsen tegen, in de meest bijzondere kleuren. Van licht- tot donkerbruin, pikzwart, oranje/rood en zelfs paars en groenachtig. Een heel bijzonder gezicht. Bij de eerste stop waar we een stukje gingen wandelen, hoorden we in de verte ineens een geluid. Ik dacht dat het de wind langs de bergen was, maar ineens kwam het super snel dichtbij en vlogen er twee straaljagers vlak over ons heen, zo tussen de bergen door. Ze verdwenen gewoon in de kloof, ineens waren ze ook weer weg. Heel apart om dat daar zo te zien! En een oorverdovend geluid daar in zo'n stille omgeving.

Niet veel later werden we weer verrast, maar nu door een groepje van vier coyotes die langs de weg liepen. We hebben snel de auto stilgezet om even te kijken. Ze bleven gewoon rustig op een afstandje staan. Had niet verwacht daar dieren te treffen die groter waren dan al die chipmunks die we al zijn tegen gekomen, dus dit was wel heel leuk om te zien.

IMG_7586 IMG_7625 IMG_7632

In het stuk door Death Valley heen hebben we het lamdschap ook weer verschillende keren zien veranderen. Ruig en bergachtig, zandduinen, 86 meter onder zeeniveau, zoutvlaktes en kale vlaktes waar je kilometers ver kunt kijken.

IMG_7652 IMG_7667

Tegen de avond kwamen we aan bij ons hotel, ongeveer een kwartier buiten Death Valley. Nog steeds in de middle of nowhere. Het hotel was erg leuk. Wat ouderwetsvan binnen, wat een leuk sfeertje gaf. Bij binnenkomst sta je direct in een casino met bar en restaurant. Buiten had je uizicht op de bergen en waren geiten, ezeltjes en een vijver vol eenden en een schildpad. Een apart hotel, maar erg leuk om te verblijven!

Gisterochtend zijn we naar Las Vegas gereden. Vanuit het vorige hotel was dit een kleine twee uur rijden, dus we waren er lekker op tijd. We konden al op tijd inchecken, wat erg fijn was. We waren er namelijk al tegen een uur of 12 en normaalgesproken kunnen we pas halverwege de middag in de hotels. Het hotel opzich is al een beleving. Er is een groot casino, meerdere eet- en drinkgelegenheden, winkeltjes, een klein pretparkje met een achtbaan en allerlei entertainment.

IMG_7837

Vanaf het hotel dat een beetje aan het eind van de Strip ligt, hebben we de bus gepakt, wat meer naar het drukkere gedeelte van de Strip. Hier zijn alle grote en bekende hotels/casino's te vinden. We hebben de hele middag hier rondgelopen, deels buiten over de Strip, maar ook veel door de hotels heen. Daar is namelijk ook vanalles  te zien en te beleven. Grote casino's vol automaten en waar pokertoernooien worden gespeeld, restaurants, allerlei winkels van souvenirshops tot kldingwinkels ban de grootste merken en in hotel The Venetian loopt een grachtje waar gondels doorheen varen. Natuurlijk moesten we ook even langs de M&M's shop, met een muur vol m&m's in allerlei kleuren. Aan het eind van de middag hebben we op een terrasje wat gegeten en zijn toen terug gegaan naar ons hotel om ons even op te frissen.

IMG_7710 IMG_7724 IMG_7678 IMG_7741

Toen het eenmaal donker was, zijn we weer op pad gegaan. Eerst het casino in om een gokje te wagen, maar helaas hadden we het geluk nirt aan onze zijde. Vervolgens hebben we de bus weer gepakt naar de Strip. Dat was druk en gezellig. Alles is verlicht, er is bijna overal muziek op straat en er zijn veel straatartiesten. We hebben bij het Bellagio hotel gekeken naar de fonteinen. Elk kwartier is er een fonteinenshow, waarbij het verlichte water de lucht in spuit op muziek. Wij hebben twee rondes staan kijken, onder het genot van een drankje. Nog een tijdje over de Strip geslenterd en toen wederom de bus gepakt.

IMG_7753 IMG_7782 IMG_7800

Met de bis zijn we naar Fremont street gegaan. Een ander gedeelte in Las Vegas waar het ook erg leuk en gezellig is. Fremont street is een deels overdekte straat vol barretjes, restaurants, casino's en winkeltjes. Overal is miziek te horen en op het plafond zijn beelden van optredens te zien en foto's van de straat en bezoekers. Ziet er ontzettend leuk uit! Bovendien loopt er door de lucht een zipline waaraan mensen met een behoorlijke snelheid door de straat zoeven. Heel leuk om hier ook even te hebben gekeken.

IMG_7831 IMG_7824  IMG_7833

Iets na middernacht hebben we de bus terug gepakt naar het hotel. Geen wilde nacht in Vegas voor ons dus. Zo'n hele dag door de warmte lopen vermoeid ook best wel. Het is hier nu kwart over acht in de ochtend. Douchen, ontbijten en naar de volgende bestemming. Het plan is om straks eerst bij de Hooverdam te kijken en dan via Zion National Park naar ons hotel voorbij het park te rijden.  Een lange rit, maar ongetwijfeld weer mooi!

1. Janet:
    17 september 2016
    Wat weer veel gezien en beleefd.Nog iets meer dan een week te gaan.Heel veel plezier verder.
    Kus mams.
  2. Peter:
    20 september 2016
    Edwin en linda jullie reis ziet er ongelooflijk goed uit met wat jullie allemaal doen en zien. iedereen heeft er nu ook over om daar naar toe te gaan. je hebt ons verslaafd gemaakt. lijkt er inmiddels op dat we allemaal een beetje jaloers zijn. Pas goed opelkaar en zet nog een tof filmpje er op van een mooie excursie.
  3. Linda:
    21 september 2016
    Dank je voor je leuke reactie Peter! Is ook echt een aanrader om hier heen te gaan hoor. Dus voor volgend jaar op je lijstje zetten! Al ben ik stiekem ook jaloers op jouw aanstaande reis. Ook super gaaf en mooi lijkt me!
    Filmpjes hebben we niet echt. Wel honderden foto's haha.