Page; Glen Canyon Dam, Antelope canyon en Horseshoe Bend

18 september 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vanochtend zijn we naar Page gereden, waar voor vandaag een tour door de Antelope Canyon gepland stond. De tour hadden we via internet al geboekt, want we hadden gelezen dat dit hierbij noodzakelijk zou zijn in verband met drukte. Dat bleek ook wel tijdens het reserveren, want er waren al aardig wat tijdstippen bezet. We vertrokken al op tijd, zodat we rustig die kant op konden, nog even wat eten tussen de middag en eventueel stoppen als we wat moois of leuks tegen zouden komen.

De route naar Page was, hoe eentonig, ook weer mooi om te rijden. We kwamen Page binnen via de Glen Canyon dam, waar we even zijn gestopt om te kijken. De Hooverdam was mooi en groots, maar dit was toch ook wel prachtig. Vooral ook het uitzicht er om heen met de bergen van de Glen Canyon en Lake Powell, een groot meer bij Page. En groot is ook echt heel groot. Page op zichzelf is ook een leuke plaats in een mooie omgeving.

IMG_8016 IMG_8017

Vervolgens zijn we naar de Lower Antelope Canyon gereden waar de tour gepland stond. We hebben ons gemeld en ingeschreven en vervolgens ingesmeerd, want het is hier erg zonnig en bloedheet. Hier werden we dan ook voor gewaarschuwd en kregen het advies vooral veel water mee te nemen en drinken. Samen met een gids zijn we met een groep van een man of tien vertrokken richting de canyon, vlak bij het vertrekpunt. Dat liep nog niet zo makkelijk door het zand heen en over gladde platen van steen. Ook was het even wachten voordat we naar binnen konden over de steile trappen. Er gingen namelijk meerdere groepen achter elkaar en het is er nogal smal op bepaalde plekken. Eenmaal binnen was het aangenaam in de schaduw en waren de groepen voor ons al snel uit het zich waardoor je alle ruimte had om mooie foto's te maken. We hadden een erg leuke gids die ons veel wist te vertellen en hielp om de meest mooie foto's te maken. Hij heeft me een aantal keren naar mijn telefoon gevraagd om er een foto mee te maken en weer precies de juiste plekken voor een prachtige foto. Zelf heb ik er ook een boel geschoten en het verbaast me wat een mooie foto's je daar kunt maken met de juiste lichtinval en instellingen. Super leuk om te doen!

IMG_8037 IMG_8050 IMG_8078

Het was echt een plaatje om doorheen te lopen. Je kon wel foto's blijven maken, want door de lichtinval die op elke plek weer anders was, veranderden oook steeds de kleuren. Hier is niks aan gefotoshopt of aangepast, het was gewoon echt magisch om te zien. We hadden er erg naar uitgekeken en vonden het nog mooier dan verwacht. Echt de moeite waard.

IMG_8092 IMG_8104 IMG_8105

Na Antelope Canyon wilden we inchecken in ons hotel vlakbij, maar daar waren we een half uur te vroeg, dus dat was nog niet mogelijk. We zijn daarom meteen maar doorgreden naar Horseshoe Bend, ook maar tien minuten rijden bij het hotel vandaan. Ook daar werden we middels matrixborden gewaarschuwd voor extreme hitte. En het was daar ook echt heel warm. Vanaf de parkeerplaats naar de Horseshoe Bend zelf was ongeveer twee kilometer lopen. Eenmaal op de plek aangekomen, had je een prachtig uitzicht. En dat was toch wel heel hoog als je zo dicht bij de rand staat voor de foto.

IMG_8114 IMG_8140

Het terug omhoog lopen door het zand was minder fijn dan maar beneden en het was toch ook wel echt heel heet. Inmiddels konden we wel inchecken in het hotel. Daarna direct badkleding aan om nog even bij het zwembad af te koelen. We hebben echt een heel leuke dag gehad hier in Page en het is jammer dat we morgen al weer verder gaan, want we hadden ons hier best nog even vermaakt. Maar morgen gaan we naar de Grand Canyon waar we ook erg naar uitkijken!

1. Gerda stol:
    19 september 2016
    Prachtige foto's wat een mooie ervaring
  2. Marijke:
    19 september 2016
    Wat weer een mooi reisverhaal. Wij zitten hier alle drie verkouden op de bank, maar we genieten met volle teugen van jullie mooie foto's en verhalen. Wij wensen jullie nog heel reisplezier en kijken uit naar het volgende verhaal.
    Dikke kus en liefs van ons.
  3. Carly:
    19 september 2016
    Ohw wat weer mooi zeg. Mooie foto's ook. De volgende X zullen wij ook beslist naar dat zandgebeuren gaan.
  4. Linda:
    21 september 2016
    Dank je wel mama, Marijke en Safiya. Wij gaan nog even genieten en komen dan snel weer bij jullie!

En Carly, echt doen dat zandgebeuren haha. Is echt de moeite waard!