Hooverdam, Zion en Bryce Canyon

17 september 2016 - Panguitch, Utah, Verenigde Staten

Na een lange dag in Las Vegas en een korte nacht, zijn we gisterochtend op tijd in de auto gestapt. Voordat we richting Zion zouden gaan, wilden we graag langs de Hooverdam rijden, een uurtje buiten Las Vegas, maar net in de tegenovergestelde richting van de volgende bestemming. Bij de Hooverdam was het ontzettend druk. Sowieso valt op dat het hier, eigenlijk al vanaf San Francisco, veel toeristischer is dan de eerdere parken en bezienswaardigheden waar we zijn geweest. Maar dit hadden we eigenlijk ook wel verwacht. In het begin zijn we geen Nederlanders tegen gekomen en nu hoor en zie je ze toch wel regelmatig. Niks mis mee, maar voel me dan nog meer toerist dan in het begin van de reis.

Terug naar de Hooverdam... Dat was wel de moeite waard om voor om te rijden. De dam schijnt de op een na hoogste van Amerika te zijn, dus dat was wel indrukwekkend om te zien. Ook hadden we een prachtig uitzicht over Lake Mead, het grote meer achter de dam. Tel daar bij op dat we prachtig weer hadden, dus dat was een leuk uitje.

IMG_7841 IMG_7855 IMG_7861

Vervolgens moesten we weer terug richting Las Vegas om van daaruit door te rijden naar Zion National Park. Het was leuk om nogmaals langs Las Vegas te rijden, want de hotels en gebouwen waar we een dag eerder nog tussendoor liepen, konden we nu vanuit de verte herkennen. Je ziet vliegtuigen af en aan vliegen rond Las Vegas, ook een mooi gezicht in de omgeving daar. Het eerste stuk richting Zion na Las Vegas was  vrij saai om te rijden, vergeleken met eerdere routes die we hebben gereden. Bovendien waren we beide wat moe van de lange en warme dag daarvoor. Maar met wat pauzes en koffie lukte het wel. Na een paar uur kwamen we de grens bij Arizona over en vanaf daar zaten we ook ineens weer in een andere omgeving. Super mooi en leuk om te rijden! Dat maakte de lange rit ineens een stuk leuker. We zouden tegen half vier bij Zion zijn, maar ik was even vergeten dat het in de staat Utah een uur later is... Kwamen we ineens weer achter toen mijn telefoon een andere tijd aangaf dan de klok in de auto. Het was dus half 5 toen we Zion binnen reden. Gaf niks, want het was licht, mooi weer en ook niet meer zo ver van ons hotel af. We zijn door Zion heengereden en daar een aantal keren gestopt om van de omgeving te genieten. En voor een hele kudde berggeiten die ineens op de weg liepen. Van de auto's trokken ze zich niet veel aan, dus we hebben er mooi een tijdje naar staan kijken voor we verder konden.

IMG_7918 IMG_7871

IMG_7912 IMG_7880

Tegen een uur of zeven waren we bij ons hotel in Panguitch, een half uur van Bryce Canyon af. Na het inchecken hebben we wat boodschappen gehaald en gegeten. In dit hotel zouden we twee nachten blijven. Stiekem wel fijn, want de vorigen was steeds 1 nacht en nu konden we even iets rustiger aan doen. We hebben 's ochtends dan ook eerst lekker uitgeslapen en zijn het begin van de middag naar Bryce Canyon gereden. We hadden beide verwacht dat het veel op Zion zou lijken. Dat was deels ook zo, maar hier vonden we het groener. Zion vond ik persoonlijk dan mooier om te zien.

IMG_7936 IMG_8008 IMG_7999

Aan het eind van de middag waren we terug bij het hotel en hebben we nog even lekker van het zonnetje genoten in de tuin hier. Vervolgens wat gegeten en straks vast de route en plannen voor morgen uitstippelen. Morgen gaan we naar Page en zullen daar in ieder geval Antelope Canyon bezoeken waar we een tour voor geboekt hebben, de enige manier om in deze canyon te komen. En dan gaat de laatste week al weer in, maar daar willen we nog maar niet teveel aan denken, want de tijd vliegt hier echt om.