Mount Rainier en Portland

5 september 2016 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Gisterochtend zijn we voordat we naar Portland vertrokken nogmaals het Mount Rainier National Park in gegaan. De dag ervoor hebben we namelijk vanalles moois gezien, maar niet de Mount Rainier zelf. Toen we het park in gingen hadden we er een hard hoofd in dat we de berg nu wel zouden zien, want het was op dat moment mistig en regenachtig. Maar eenmaal binnen kwamen we er al snel achter dat het weer bijna per kilometer anders kan zijn. Rijd je het ene moment in de mist en wolken, een bocht later schijnt het zonnetje en is er geen vuiltje aan de lucht. Heel bijzonder.

image  image  image

Gelukkig was het op de plek waar de Mount Rainier te zien was op dat moment behoorlijk zonnig. Wel wat wolkjes, maar de dag ervoor zag je niks en konden we ons niet eens voorstellen dat ergens tussen de wolken de berg er echt zou zijn. Nu kwamen we langs precies dezelfde plek en hadden we een schitterend uitzicht. Het gebied in het park waar wij waren heet Paradise en daar was geen woord van gelogen.

image image image

Tegen een uur of twaalf reden we het park uit, op weg naar Portland. Maar goed dat we 's ochtends al zo op tijd het park in waren gegaan, tegen 9 uur, want inmiddels stond er een wachtrij van ruim een kilometer voor de ingang van het park. Hier waren we al voor gewaarschuwd maar hadden we een dag eerder gelukkig geen last van, terwijl we toen zelf tegen 12 uur naar binnen gingen.

De route naar Portland was ook weer erg mooi om te rijden. Na 2,5 uur kwamen we aan bij ons hotel, buiten het centrum van Portland. Weer heel anders dan onze vorige overnachtingsplek. Dat was een wat ouder en basic houten gebouw, dit een modern Best Western met twee mega grote bedden en van alle gemakken voorzien. Niet verkeerd! Na het inchecken zijn we het centrum in gegaan, naar het Washington Park. Het was zondag en prachtig weer, dus erg druk in het park. We hebben er wat rondgelopen en besloten toen richting het centrum te gaan om wat te eten. Zonder kaart was het centrum niet heel logisch voor ons dus we hebben niet echt een leuk restaurantje kunnen vinden. Wat je in Portland wel veel ziet zijn straten met veel foodtrucks/kraampjes bij elkaar waar je vanalles kunt krijgen. En wat nog meer opviel zijn de mensen hier. Die zijn nogal apart... Veel hippies en hipsters en vooral ook veel onder invloed van.. Tja wat eigenlijk? Onder invloed in ieder geval. Je kijkt je in elk geval de ogen uit. Overigens gaf het geen onprettig of onveilig gevoel, want de meesten waren gewoon prettig gestoord waardoor we er ook wel om konden lachen.

De volgende ochtend zijn we na het ontbijt de stad uit gereden langs de Columbian River. Ook weer prachtig; bomen, bergen en water. Onderweg zijn we gestopt bij de Bonneville Dam. Bij de dam hebben ze een soort trappen waar zalmen bij omhoog springen. Echt springen deden ze niet toen we keken, maar we hebben wel veel grote zalmen zien zwemmen.

image  image

Vanaf hier zijn we via de toeristische route terug gereden richting Portland. Onderweg kwamen we nog meerdere watervallen tegen. Bij eentje hebben we een stop gemaakt. Daarna geloofden we het wel, want het was overal super druk.

image imageimage

Halverwege de middag waren we terug in Portland en besloten we op een terrasje wat te gaan eten. Eierballen als voorgerechtje om te delen haha. We konden het niet laten, heerlijk. En natuurlijk een echte Amerikaanse burger met friet. Om te compenseren zijn we daarna maar gaan wandelen. Een stuk langs het water, met een rustpauze in het zonnetje om de bijzondere mensen hier te bekijken, en door de straten van de stad weer terug.

imageimage

Nog even een stop bij de Walmart voor wat inkopen en weer richting het hotel. De dag is echt omgevlogen. Morgen rijden we richting de kust, naar Newport. Weer een heel andere omgeving, waar we vast ook weer onze ogen uitkijken. We kijken er in ieder geval naar uit!

1. Auke:
    6 september 2016
    Een heel andere vakantie, maar zo te lezen ook weer heel mooi.
    Super dat jullie dit met ons delen. Veel liefs.
  2. Tineke:
    6 september 2016
    Echt zo leuk om te lezen!! Genieten!