Grand Canyon - Flagstaff - Lake Havasu City

21 september 2016 - Lake Havasu City, Arizona, Verenigde Staten

Al weer drie dagen dat we hebben geblogd, dus tijd voor een update. Na het prachtige Page met de Antelope Canyon en de Horseshoe Bend zijn we de volgende ochtend naar de Grand Canyon gereden. Een van de must-see's hier waar we van te voren al erg naar uitkeken. De route er naar toe gaf regelmatig al een voorproefje, met de rode gebergtes en canyons en ontzettend veel leuke kraampjes aan de kant van de weg wasr de Navajo's vanalles verkopen, vooral veel handgemaakte sieraden. In eerste instantie wilden we vanuit Flagstaff een dag naar de Grand Canyon, maar omdat er onweer werd voorspeld besloten we om onderweg naar Flagstaff door de Grand Canyon te rijden. Een super mooie route waar we wel een dag zoet mee waren.

IMG_8166 IMG_8171IMG_8187

Ondanks dat we Zion en Bryce Canyon ook al hadden gezien, was de Grand Canyon toch echt prachtig en nog weer grootser en mooier dan de voorgaande parken. Bij de eerste stop na binnenkomst van het park was het erg druk, maar als je daar eenmaal voorbij was, was er veel meer ruimte om rustig rond te kijken en mooie plaatjes te schieten, al blijft het natuurlijk een hartstikke toeristische plek.

De foto van ons samen is spontaan gemaakt door een vrouw uit de buurt die met haar hond een dag in de Grand Canyon doorbracht. Ze vertelt dat ze er graag komt om met mensen van over de hele wereld een praatje te maken en hun verhaal te horen. Zelf reist ze ook graag, vertelt ze en ze is nu bezig haar hond te trainen om deze mee te nemen naar Kenia waar ze gaat wonen. Ontzettend leuke en geinteresseerde vrouw. We spraken ook met haar over de reis naar Zuid Afrika en ze had al allerei tips voor een volgende reis voor ons. Zo blijven we bezig met reizen zeg maar..

IMG_8157 IMG_8237

Eenmaal uit het park zijn we via een toeristische route naar Flagstaff gereden. Door het bos en met op de achtergrond de bergen. Tussen de bomen door zie je ook nog af en toe herten. Echt een prachtig gezicht. Het wad een warme dag, maar aan het eind begon het toch ook al wat bewolkt te worden. Een voorbode voor de volgende dag, waarop het regenachtig was. Sterker nog, het is die dag niet eens droog geweest. Een hele dag in het hotel blijven vinden we ook niks, dus we besloten naar Sedona te rijden. Deze route was ook weer door een bos heen, richting de Red Rocks, van die typische bergachtige rode rotsen. Volgens gids Edwin maken ze hier westerns films met de rotsen als decor. Niet echt weer om foto's te maken in de regen, maar het heeft wel iets moois om de laaghangende wolken om de bergen heen te zien hangen. Je moet er toch iets positiefs van maken he ;)... Maar echt, het was heel mooi om te zien.

IMG_8251 IMG_8249

In het plaatsje Sedona zelf had je allerlei leuke winkeltjes. Echt van die souvenirshops met sieraden, stenen, shirts, noem het maar op. Leuk om even rond te kijken en de tijd te doden. Na een kop hot chocolate van de Starbucks konden we er weer tegen aan. Al met al zijn we toch de hele dag op pad geweest en sloten we af met pizza op bed.

Op dit moment zijn we in Lake Havasu City. Een gezellige plaats met veel winkels en in de zomer een echt vakantieoord. Momenteel is het er een stuk rustiger, want ook hier is het zomerseizoen voorbij wat betreft vakanties. Qua weer niet, want het is hier rond de 30 graden. We hebben hier wat rondgereden en gekeken en liggen nu heerlijk bij het (prive) zwembad

IMG_8281

Bij het inchecken werd ons verteld dat op woensdag de mexicaanse reataurants allemaal acties en kortingen hebben. De beste zit volgens haar op loopafstand van het hotel en ook de cocktails schijnen mee te doen met de acties. Kun je wel raden wat we vanavond gaan doen.

Morgen gaan we naar de laatste bestemming van deze reis; Los Angeles. Hebben we beide erg veel zin in. We hebben nog wel een flinke rit voor de boeg, maar dat is ook de laatste. Het einde komt nu echt in zicht...

1. Janet:
    22 september 2016
    Het aftellen kan nu beginnen. Aan alle goede dingen komt een eind. Geniet nog lekker van de laatste dagen.
    Liefs mama.