Medford & Crater Lake NP

8 september 2016 - Medford, Oregon, Verenigde Staten

Gisteren zijn we via de Pacific Highway 101 van Newport naar Medford gereden. De Pacific Highway loopt langs de westkust. Het stuk dat wij hier over hebben gereden is maar een klein stukje van de hele highway, maar echt de moeite waard. Een dag eerder hebben we ook al een stuk van de Pacific Highway gereden, waar we de walvissen hebben gezien. Gister reden we ruim 2 uur langs de prachtige kust van de staat Oregon. In het begin was het nog wat mistig en af en toe zelfs wat regenachtig, maar al snel kwam de zon tevoorschijn. Dit keer geen walvissen, maar wel zeeleeuwen. We hebben een tussenstop gemaakt bij de Sea Lion  Cave; een grot in de rotsen waar een hele groep zeeleeuwen zwemt. De grot zelf konden we die dag niet in, maar we zagen wel de zeeleeuwen voor de kust zwemmen. Dat was nog een mooi eindje naar beneden vanaf de rotsen, dus helaas te ver voor een foto.

image

Verder op de route ging de ruige kust langzaam over in hoge duinen en dennenbomen. Het begint haast saai te worden om te lezen, maar ook deze route was weer prachtig. Tussen de bomen door, over heuvelachtige wegen, langs de duinen en langs een groep elanden.

image image  image

Na een lange dag rijden met een paar tussenstops, waaronder eentje bij de Starbucks voor koffie, blueberry muffins en chocolate cookies, kwamen we aan bij ons motel in Medford. Het weer is hier heerlijk, zo'n 30 graden. En het motel is ook niet verkeerd, van alle gemakken voorzien. Omdat we al zoveel gereden hadden die dag, hebben we nog een kort rondje door de buurt gedaan en zijn daarna wat gaan eten. Niet lang daarna hadden we ons bed gevonden en waren we vandaag weer op tijd wakker om op pad te gaan.

Medford zelf is niet direct een stad om even lekker een dag te gaan verkennen, maar de omgeving hier heeft genoeg te bieden. Via een route langs verschillende watervallen en dwars door de bossen heen zijn we naar Crater Lake NP gereden.

image image image

Crater Lake zelf is een meer dat is ontstaan door een vulkaanuitbarsting lang geleden. Een groot, diep meer met helderblauw water en omgeven door bossen en bergen. Ook hebben we hier een boel eekhoorns gezien, die absoluut niet mensenschuw zijn en maar al te graag dichtbij komen om te kijken of er iets te eten te halen valt.  De reis er naartoe was al een mooie route opzich, maar de route langs het meer was ook nog wel een hele trip. Wel een hele mooie overigens. Al met al zijn we hier wel een dagje zoet mee geweest en waren we 's avonds iets na zessen weer bij het motel.

image image image

Morgen vertrekken we optijd richting Eureka, van de bossen terug naar de kust. Het eerste deel van de reis zien we als het goed is de reusachtige Sequoia bomen, waarna we vervolgens een kilometer of honderd weer over de Highway 101 rijden. We zien het landschap nu langzaam al veranderen, het wordt wat droger naarmate we verder naar het zuiden reizen.

Vandaag zijn we ook al weer een week onderweg. De tijd vliegt voorbij, maar als ik bedenk wat we nu al in een week gezien hebben, dan gaan de komende twee en een halve week ons vast ook nog heel veel moois brengen!

1. Papa:
    9 september 2016
    Niet te geloven dat jullie al weer een week onderweg zijn. Time flies.
    Prachtige omgeving en zo uitgestrekt als ik dit zo lees. Enjoy xxx
  2. Maresa (Klooster Reizen):
    9 september 2016
    Wat leuk om jullie te volgen op deze manier! Mooie verhalen en prachtige foto's. Lekker blijven genieten, dat doe ik ook vanachter mijn pc ;-)
  3. Carly:
    9 september 2016
    Nou dat kan ik je garanderen dat er nog meer moois komt. Stikjaloers ben ik.
  4. Jeannette Piek:
    10 september 2016
    Hee toppers. Prachtige reis hoor!
    Ik ben wel een beetje jaloers.