Regenachtig Newport

7 september 2016 - Newport, Oregon, Verenigde Staten

Gisterochtend zijn we vertrokken vanuit Portland naar Newport. Helaas werden we al met regen wakker en was de voorspelling dat het weer die dag ook niet echt beter zou worden. We hebben het dus rustig aan gedaan in de ochtend en zijn iets na tienen vertrokken. We hebben de toeristische route genomen, eerst door verschillende dorpen heen en vervolgens een stuk langs de kust, die hier prachtig schijnt te zijn.

Tussen de regenbuien door was het gelukkig af en toe ook droog en konden we stops maken om van het uitzicht te genieten. De eerste stops waren aan de kust. Ik wist dat hier walvissen zaten, maar ik had niet verwacht ze hier te gaan zien. Totdat we bij een uitkijkpunt stonden en ik ineens een hele grote staartvin het water in zag verdwijnen. We zijn een tijdje blijven staan en zagen meerdere keren water omhoog spuiten en hebben meerdere walvissen vanaf een afstandje zien zwemmen. Erg gaaf om te zien! Helaas wel iets te ver weg voor een foto.

image image

Na nog een tussenstop bij de Subway voor lunch en nog een aantal stops voor het uitzicht, kwamen we aan in Newport. Ons hotel staat pal aan het strand met uitzicht op zee. Prachtig plekje, maarja die regen...

We besloten per auto de plaats te verkennen en zijn allereerst naar de vuurtoren gereden. Op dat moment werd het net droog dus konden we de wandeling er naar toe maken.

image  image

Daarna zijn we doorgelopen naar het Waterfront, verschillende winkeltjes en restaurantjes aan de haven. Het was hier vrij rustig, op het lawaai van de zeeleeuwen die hier liggen na. En dat zijn er een boel! We besloten in een van de restaurantjes hier wat te gaan eten. Dit keer geen burgers en friet, maar voor de verandering vis en friet.

image image  image

Na het eten zijn we terug gereden naar het hotel, helaas weer met regen. Toen het weer droog was hebben we nog een wandeling  over het strand gemaakt terwijl de zon al bijna onder ging.

image

Straks gaan we voor twee nachten naar Medford, het mooie weer tegemoet. Het is daar zo'n 30 graden. Met een beetje geluk hebben we ook geen regen weer en kunnen we de rest van de vakantie in zomerjurkjes en korte broeken rondlopen.

1. Papa:
    Na regen komt .....
    Hopen dat dat in de States ook zo is.
    En toch je walvisjes gezien, haha.
  2. Carly:
    7 september 2016
    Nou wat weer een belevenis. Straks in Sin City snak je nog wel naar zo'n regenbui
  3. Janet:
    7 september 2016
    Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en beleven.
  4. Marijke:
    8 september 2016
    Ondanks de regen ziet het er wel mooi uit! Jullie hebben volle koffers mee zeker? Lange broeken, truien, korte broeken, jurkjes haha. Het is leuk om jullie verhalen te lezen! Veel plezier nog samen. Xxx
  5. Linda:
    9 september 2016
    Rijks, ja weer veel te veel mee als gewoonlijk haha. Maar zijn met dit weer ook wel vanalles nodig. Nu is het trouwens heerlijk!